اطلاعات شخصي
نام: سحر
نام خانوادگي: پهلوان نشان
تاريخ تولد: 1369
شماره عضویت سازمان نظام روانشناسی:
شماره پروانه سازمان نظام روانشناسی:
حوزه تخصصی: کودک و نوجوان: ناتوانی های یادگیری، نقص توجه – بیشفعالی، مسائل تربیتی، آموزشی و رفتاری ، فرزند پروری، اختلالات رفتاری و هیجانی
سوابق علمی و آموزشی
تحصيلات
مقطع: کارشناسی
رشته تحصیلی: روانشناسی
گرایش: کودکان استثنایی
دانشگاه: شهید بهشتی
شروع: 1387
پایان: 1391
مقطع: کارشناسی ارشد
رشته تحصیلی: روانشناسی
گرایش: کودکان استثنایی
دانشگاه: علوم بهزیستی و توانبخشی تهران
شروع: 1391
پایان: 1393
مقطع: دکتری
رشته تحصیلی: روانشناسی
گرایش: تربیتی
دانشگاه: شهید بهشتی
شروع: 1395
پایان: در حال پژوهش
دوره هاي آموزشي طي شده:
روان درمانی پویشی کوتاه مدت، دکتر علیرضا عابدین، کلینیک افق های نوین تحول، 1389.
خودآشنایی، دکتر علیرضا عابدین، دانشگاه شهید بهشتی، 1389.
تن آرامی، دکتر شهریار شهیدی، دانشگاه شهید بهشتی، 1388.
تفسیر نقاشی کودک، دکتر شهلا پاکدامن، دانشگاه شهید بهشتی، 1388
معنا از دیدگاه اگزیستانسیال، سید پیمان رحیمی نژاد، کلینیک آفتابگردان، 1389.
سبک زندگی شادی آور، دکتر حمید آتش پور، کلینیک آفتابگردان، 1399.
تربیت جنسی کودک و نوجوان، دکتر محمد آرش رمضانی، کلینیک آفتابرگدان، 1390.
روان درمانی مثبت، دکتر شهریار شهیدی، دانشگاه شهید بهشتی، 1398.
مهارت های پایه در مشاوره، دکتر حمید آتش پور، کلینیک آفتابگردان، 1391.
تربیت مشاوره، دکتر حمید آتش پور، کلینیک پرتو آفتاب، 1391.
تشخیص و درمان اختلالات یادگیری، دکتر فرشته باعزت، کلینیک فرشته، 1392.
شیوه های مقاله نویسی به سبک APA، دکتر فاطمه باقریان، دانشگاه شهید بهشتی، 1389.
قصه گویی برای کودکان کم شنوا و ناشنوا، دکتر گیتا موللی، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، 1391.
تشخیص و درمان اختلال شخصیت مرزی، دکتر سوگلی اخوان، دانشگاه شهید بهشتی، 1398.
روان درمانی التقاطی کوتاه مدت، دکتر علیرضا عابدین، کلینیک افق های نوین تحول، 1399.
روانشناسی تحلیلی، دکتر علیرضا شیری، دانشگاه شهید بهشتی، 1387.
تشخیص درمان و توانبخشی اعتیاد، دکتر وحید نجاتی، دانشگاه شهید بهشتی، 1388.
توانبخشی شناختی با تاکید بر نقایص توجه و تمرکز و حافظه، دکتر وحید نجاتی، دانشگاه شهید بهشتی، 1390.
درمان شناختی- رفتاری اختلالات کودک و نوجوان، دکتر کارینه طهماسیان، انجمن روانشناسی ایران، 1391.
نوروسایکولوژی مغز، دکتر نادر منیر پور، نخستین کنگره عصب روانشناسی بالینی، 1388.
طرحواره درمانی، دکتر لادن فتی- دکتر فرشته موتابی، دومین کنگره دانشجویی روانشناسی، 1391.
پروپوزال نویسی، دکتر علی عسکری، دومین کنگره دانشجویی روانشناسی، 1388.
هنردرمانی، دکتر علی زاده محمدی، نخستین کنگره روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، 1390.
کوچینگ در روانشناسی مثبت، دکتر علی صاحبی، دانشگاه شهید بهشتی، 1398.
شناخت درمانی هیجان مدار، دکتر حسن حمیدپور، کلینیک مدت، 1396.
درمان مبتنی بر شفقت، دکتر مهرنوش اثباتی، کلینیک سگال، 1396.
مصاحبه انگیزشی، دکتر حمید پورشریفی، کنگره روانشناسی مثبت، دانشگاه شهید بهشتی، 1398.
سایکودراما و کاربرد آن در اختلالات کودکی، دکتر علی زاده محمدی، کنگره روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، دانشگاه شهید بهشتی، 1392
رواندرمانی کودک،دکتر کتایون خوشابی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، 1390.
یکپارچگی حسی– حرکتی با تاکید بر اختلالات جسمی- حرکتی، دکتر ابراهیم پیشیاره، دکتر نازیلا اکبر فهیمی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، 1391.
سوابق حرفه ای
سمت های فعلی:
درمانگر بخش اختلالات یادگیری و توانبخشی شناختی مرکز مشاوره و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی شعبه 2.
روانشناس کودک و نوجوان، مشاوره تحصیلی در سایر کلینیک های تخصصی.
مدرس دانشگاه پیام نور، آزاد، علمی و کاربردی و موسسه آزاد از سال 1392.
سوابق تدریس کارگاه
تربیت درمانگر اختلالات یادگیری، دانشگاه شهید بهشتی، تیر 98.
مداخلات رواندرمانی مثبت، دانشگاه شهید بهشتی، اسفند 98 – فروردین 99.
تحول مثبت نوجوانی، در حال اجرا در دانشگاه شهید بهشتی.
تربیت درمانگر کودک، دانشگاه شهید بهشتی، بهمن 96.
آزمون های پرکاربرد در تشخیص و ارزیابی و درمان اختلالات تحولی دوره کودکی و نوجوانی، دانشگاه شهید بهشتی، مهر 95.
مدرس بیش از چندین دوره آموزشی در حوزه های: غربالگری بهنگام اختلالات روانی کودکان/ اختلالات یادگیری/ فرزندپروری/ مداخلات دلبستگی محور/ اختلالات رفتاری و سازگاری کودکان/ آشنایی با اختلالات تحولی کودکان/ سبک های یادگیری و آموزش کودکان/ شیوه های نوین آموزش کودکان با ناتوانی ویژه/توانبخشی شناختی/ تقویت کارکردهای اجرایی کودکان/ به مدت 9 سال.
سوابق آموزشی در گروه روانشناسی دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی:
دستیار آموزشی دکتر جلیل فتح آبادی (مدیر گروه روانشناسی تربیتی و تحولی و استادیار گروه روانشناسی تربیتی تحولی دانشگاه شهید بهشتی).
دستیار آموزشی دکتر شهلا پاکدامن دانشیار روانشناسی گروه روانشناسی تربیتی تحولی دانشگاه شهید بهشتی.
دستیار پژوهشی دکتر امید شکری (استادیار گروه روانشناسی تربیتی تحولی دانشگاه شهید بهشتی).
مدرس واحد اختلال یادگیری مشترک با دکتر حسین پورشهریار – دانشگاه شهید بهشتی.
مدرس واحد اختلال یادگیری مشترک با دکتر مسعود شریفی – دانشگاه شهید بهشتی.
مدرس واحد روش تحقیق کیفی مشترک با دکتر امید شکری – دانشگاه شهید بهشتی.
سمت های اجرائی:
دبیر اجرایی نخستین کنگره ایرانی روانشناسی مثبت و اولین جشنواره ملی دستاوردهای روانشناسی مثبت.
دبیر انجمن علمی دانشجویی روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی از سال 88 تا 90.
نائب دبیر انجمن علمی دانشجویی روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی سال 90 و 91.
سردبیر فصلنامه مطالعات روانشناسی سال 88 تا 89.
مدیر مسئول فصلنامه مطالعات روانشناسی از سال 89 تا 91.
فعالیت های انجام شده در زمان دبیر و نائب دبیر انجمن علمی:
برگذاری 25 کارگاه آموزشی با اساتید برجسته در سطح کشور.
برگزاری 4 همایش کشوری:
دومین همایش دانشجویان روانشناسی ایران.
اولین عصب روانشناسی بالینی ایران.
اولین همایش عصب توانبخشی بالینی ایران.
اولین همایش روانشناسی تحولی بزرگداشت دکتر پریرخ دادستان.
برگزاری بیش از 50 کنفرانس داخلی.
اکران و نقد و بررسی روانشناختی بیش از 50 فیلم.
برگزاری 2 دوره ژورنال کلاب با محوریت روانشناسی.
انجمن علمی برتر و دبیر برتر انجمن های دانشجویی در دومین، سومین و چهارمین جشنواره ملی حرکت.
پایه گذار انجمن دانشجویی کودکان استثنایی ایران به همراه آقای صلاح الدین لطفی.
برپایی نمایشگاه دستاوردهای کودکان با نیازهای ویژه در دو دوره.
همکاری بین رشته ای با دانشگاه علوم پزشکی ایران کانون سلامت و عبور آزاد: تاثیرات روانی بیماری ایدز، چرا دانشجو شدم، بزرگداشت باستان شناس ذهن: فروید، تحلیل روان تحلیل گرایانه آثار آبستره پریچهر طیبی و نیکزاد مطهری
ستاد علوم شناختی– کلینیک مغز و شناخت: مدرسه شناختی: نوجوانان و دبیران – سفرای شناختی
عضویت در انجمن ها:
انجمن روانشناسی ایران
انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ایران
انجمن روانشناسی کودکان استثنایی
انجمن روانشناسی تربیتی ایران
پژوهش، طرح پژوهشی، تالیف، ترجمه
پهلوان نشان، س. پاکدامن، ش. قنبری، س. شهیدی، ش. شکری، ا. مروری بر مفهوم پردازی تحول مثبت نوجوانی، نخستین کنگره ایرانی روانشناسی مثبت، میزگرد- سخنرانی، 1398.
پهلوان نشان، س. گل کار، ف. رزاقی، م. اثر بخشی بسته ایمن سازی روانی بر سبک اسناد بدبینانه کودکان افسرده، نخستین کنگره ایرانی روانشناسی مثبت، پوستر، 1398.
پهلوان نشان، س. پاکدامن، ش. قنبری، س. شهیدی، ش. شکری، ا. شناسایی مولفه های تحول مثبت در جامعه ایرانی، سخنرانی، اولین کنفرانس رشد، توسعه و سلامت انسان، 1397.
پهلوان نشان، س. پاکدامن، ش. مظاهری تهرانی، ف. رشیدی پور، ف. خسروجردی، ز. هنجارسازی ابزار سنجش تحول مثبت نوجوانی در نوجوانان ایرانی، چهارمین کنگره روانشناسی مدرسه، سخنرانی، 1396.
پهلوان نشان، س. رستمی راوری، م. ع. زاده محمدی، ع. خدابخشی کولائی آ. اثر بخشی روان نمایش درمانگری بر افسردگی و کنترل خشم زنان دارای همسر معتاد شهر تهران، ششمین کنگره انجمن روانشناسی ایران، پوستر، 1396.
پهلوان نشان، س. پورمحمدرضای تجریشی، م. نجفی فرد، ط. بررسی رابطه باورهای غیر منطقی با سلامت روان در زوجین اصفهانی، سومین همایش ملی زن و خانواده، پوستر، 1393.
پهلوان نشان، س. پورمحمدرضای تجریشی، م. نجفی فرد، ط. بررسی رابطه باورهای غیر منطقی با سازگاری زناشویی در زوجین اصفهانی، ششمین کنگره ملی آسیب شناسی خانواده، پوستر، 1392.
پهلوان نشان، س. پورمحمدرضای تجریشی، م. نجفی فرد، ط. اثر بخشی تحریک تلویحی نیمکره های مغزی در بهبود خواندن و نوشتن دانش آموزان نارساخوان تحولی نوع زبانشناختی مطالعه موردی، اولین کنگره بالینی کودک و نوجوان ایران، سخنرانی، 1392.
پهلوان نشان، س. خیری، م. حسنوند، ب. شاه رفعتی، ف. تاثیر آموزش چند بعدی بر رشد مهارت اجتماعی کودکان اوتیسم، چهارمین همایش سراسری سلامت کودکان پیش از دبستان، سخنرانی، 1392.
پهلوان نشان، س. بررسی مهارت های حرکتی در کودکان با نشانگان نقص توجه – بیش فعالی، چهارمین همایش سراسری سلامت کودکان پیش از دبستان، سخنرانی، 1392.
پهلوان نشان، س. پورشهریار کلشتری، ح. رحیمی نژاد، پ. اثر بخشی بسته ایمن سازی روانی بر سبک اسناد کودکان طلاق، اولین کنفرانس رشد، توسعه و سلامت انسان، سخنرانی. 1398.
مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی چاپ شده در مجلات
موللی، گ. روشندل راد، م. سید نوری، ز. پهلوان نشان، س. نقش شعر خوانی بر رشد عاطفی- اجتماعی نوزادان و خردسالان کم شنوا، تعلیم و تربیت استثنایی، پیاپی151-61-73، 1397.
پهلوان نشان، س. پورمحمدرضای تجریشی، م. گلکار، ف. اثر بخشی آموزش آگاهی واج شناختی بر حافظه فعال دیداری- فضایی دانش آموزان با اختلال بیان نوشتاری، روانشناسی تحولی، پیاپی60-355-366، 1398.
پهلوان نشان، س. پهلوان نشان، ا. رستمی راوری، م. ع. اثر بخشی آموزش آگاهی واج شناختی بر مولفه های خواندن دانش آموزان نارساخوان پسر پایه سوم ابتدایی شهر اصفهان، شناخت، پیاپی 69-96-103، 1397.
پهلوان نشان، س. شکری، ا. آزمون هم ارزی، تغییر ناپذیری روانسنجی مقیاس اضطراب اجتماعی در بین نوجوانان: مقایسه بین گروه های سنی و جنسی، اندازه گیری تربیتی، پیاپی16-207-229، 1393.
پهلوان نشان، س. پورمحمدرضای تجریشی، م. نجفی فرد، ط. بررسی باورهای غیر منطقی و سازگاری زناشویی در زوجین اصفهانی، رفاه اجتماعی، پیاپی 53-193-179، 1394.
پهلوان نشان، س. پورمحمدرضای تجریشی، م. ساجدی، ف. شکری، ا. اثر بخشی بسته ایمن سازی روانی بر سبک اسناد بدبینانه دانش آموزان پسر نارساخوان، توانبخشی، پیاپی59-63-52، 1393.
پهلوان نشان، س. پورمحمدرضای تجریشی، م. ساجدی، ف. شکری، ا. اثر بخشی بسته ایمن سازی روانی بر سبک اسناد بدبینانه دانش آموزان دختر نارساخوان، Iranian rehabilitation journal، پیاپی 151-61-73، 1393.
مقالات مستخرج از رساله دکتری
پهلوان نشان، س. شناسایی مولفه های تحول مثبت نوجوانی در جامعه ایرانی، سخنرانی در اولین کنفرانس رشد توسعه و سلامت انسان، 1397.
پهلوان نشان، س. مروری بر مفهوم پردازی تحول مثبت نوجوانی، نخستین کنگره ایرانی روانشناسی مثبت، 1398.
پهلوان نشان، س. طراحی مدل مفهومی تحول مثبت نوجوانی برای جامعه ایرانی، فصلنامه روانشناسی معاصر، 1398.
پهلوان نشان، س. آزمون تاثیر بسته تحول مثبت نوجوانی بر شایستگی هیجانی اجتماعی نوجوانان ایرانی، در حال نگارش.
کتاب های چاپ شده /تالیف و ترجمه
راهنمای تدوین و نگارش مقالات علمی بر اساس APA”، ترجمه: پهلوان نشان، س. باقریان، ف. اردلان، ن. معتمد یگانه، ن. انجمن روانشناسی اجتماعی ایران دانشگاه شهید بهشتی، 40ص، 1389.
تفسیر نقاشی کودکان، پهلوان نشان، س. حسنوند، ب. رضایی، س. سپند مینو، 170ص، 1394.
شن درمانی و کاربرد آن در درمان اختلالات روانشناختی کودکان، پهلوان نشان، س. پورآبادئی، پ. رحیم اوف، ف. سپند مینو، 178ص، 1395.
قوانین حقوقی– راهنمایی برای افراد کم شنوا و ناشنوا، پهلوان نشان، س. حسنوند، ب. دیبا واجاری، م. سپند مینو، 274ص، 1394.
اختلال یادگیری خواندن، تشخیص درمان و توانبخشی، پهلوان نشان، س. کریمی، س. سپند مینو، 250ص، 1397.
چک لیست اختلال خواندن- راهنمای عملی برای والدین و معلمان، پهلوان نشان، س. حسنوند، ب. خیری، م. صادق زاده پوده، ز. نوروزی، 322ص، 1394.
چک لیست مشکلات رشدی کودکان، پهلوان نشان، س. حسنوند، ب. یزدان پناه، ع. نوروزی، 110ص، 1394.
یکپارچگی حسی- حرکتی، پهلوان نشان، س. حسنوند، ب. نیکو روش، م. سپند مینو، 380 ص، 1394.
کتاب های در دست چاپ
آزمون های غربالگری سلامت کودکان و نوجوانان، پهلوان نشان، س. مظاهری تهرانی، ف. اکبری زردخانه، س. خسروجردی، ز. رشیدی پور، ف. انتشارات روانشناسی و هنر.
سایکودراما و کاربرد آن در درمان اختلالات روانی کودک و نوجوان، پهلوان نشان، س. رستمی راوری، م. ع. رحیم اوف، ف. سپند مینو.
خردمندی، پهلوان نشان، س. شهیدی، ش. محمدی، ر. رحیمی نژاد، پ. تقوی، ن.
مهارت ها و توانايي ها
آشنایی با زبان انگلیسی در سطح خوب
آشنایی نرم افزاری:
نرم افزار ورد در سطح عالی
نرم افزار پاورپوینت در سطح عالی
نرم افزار اکسل خوب
نرم افزار SPSS خوب
نرم افزار لیزرل در سطح متوسط
نرم افزار ایموس در سطح متوسط
نرم افزار فتوشاپ در سطح متوسط
مدرس موسیقی سازهای کوبه ای، طراحی سیاه قلم
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.