اطلاعات شخصي

نام: زهرا

نام خانوادگی: خسروجردی

تاريخ تولد: 1356

شماره عضویت سازمان نظام روانشناسی:

شماره پروانه سازمان نظام روانشناسی:

حوزه تخصصی: روانشناسی مثبت، روانشناسی تربیتی، کودک و نوجوان

سوابق علمي و آموزشي

تحصيلات:

مقطع: کارشناسی

رشته تحصیلی: روانشناسی

گرایش: کودکان استثنایی

دانشگاه: علامه طباطبایی

شروع: 1376

پایان: 1380

مقطع: کارشناسی ارشد

رشته تحصیلی: روانشناسی

گرایش: تربیتی

دانشگاه: شهید بهشتی

شروع: 1380

پایان: 1383

مقطع: دکتری

رشته تحصیلی: روانشناسی

گرایش: تربیتی

دانشگاه: شهید بهشتی

شروع: 1395

پایان: در حال پژوهش

دوره هاي آموزشي طي شده:

تربیت درمانگر اختلالات یادگیری، دکتر حمید علیزاده، استاد علیرضا تبریزی، دکتر کامبیز کامکاری، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی النا، 1395.

رفتار درمانی و تربیت جنسی کودک و نوجوان، علیرضا تبریزی، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی النا، 1395.

درمان ترس با روش CBT، دکتر فرزانه فرزین، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی ماوراء دانش، 1396.

درمان وسواس با روش CBT، دکتر فرزانه فرزین، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی ماوراء دانش، 1396

بازی درمانی با رویکرد CBT، دکتر کارینه طهماسیان، انجمن روانشناسی، 1393.

خانواده درمانی، دکتر کارینه طهماسیان، انجمن روانشناسی، 1393.

مهارت‌های زندگی، دکتر کارینه طهماسیان، انجمن روانشناسی، 1393.

بیش فعالی، دکتر قدرتی، فایل صوتی، 1394.

زوج درمانی، سیستمی، رفتاری، دکتر اشرف‌السادات موسوی، انجمن روانشناسی، 1386.

استارت آپ فناروانه ریتاک با محوریت موضوعی کودک، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، 1397.

ارزیابی تست وکسلر، دکتر دکتر کامبیز کامکاری، فایل صوتی، 1394

سوابق حرفه ای

مشاوره در مدارس غیرانتفاعی از دبستان تا دبیرستان و کلینیک.

طرحی کتابچه مهارت‌های زندگی برای کودکان.

آموزش معلم‌ها در زمینه مهارت‌های زندگی، بیش‌فعالی و … .

برگزاری کارگاه برای والدین با عناوین تربیت جنسی، آموزش خوش‌بینی و چگونگی ارتباط با نوجوان …از سال 1388 تا سال 1396.

مدرس دانشگاه علمی – کاربردی، پیام نور و تالیف کتاب دانش خانواده و جمعیت از سال 88 تا کنون.

نویسندگی در سایت فرهنگی تبیان و وزارت علوم.

120 مقاله عمومی برای تبیان و 15 مقاله عمومی برای وزارت علوم از سال 1388 تا سال 1389

پژوهش، طرح پژوهشی، تالیف، ترجمه

مقاله

خسروجردی، ز. پورشهریار، ح. حیدری، م. پیش‌بینی توانمندی‌ منش نوجوانان و دلبستگی به والدین و همسالان براساس تعارض با پدر و مادر، خانواده‌پژوهی، (59) 15، 360-347، 1398.

خسروجردی، ز. حیدری، م. قنبری، س. پاکدامن، ش. تدوین مدل تبحرمداری مبتنی بر توانمندی‌های منش در نوجوان، پژوهش‌نامه روانشناسی مثبت، 5 (4)، 64- 80، 1399.

خسروجردی، ز. حیدری، م. قنبری، س. پاکدامن، ش. تفاوت‌های جنسی توانمندی‌های منش در نوجوانان، کنگره روانشناسی مثبت دانشگاه شهید بهشتی، سیلیویکا، 1398.

سبکتگین، ق. خسروجردی، ز. فرهنگ، زبان و آموزش، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 9 (30)، سال نهم، 1392.

قدمی، م. خسروجردی، ز. زندگی دوم: آسیب‌ها و مشکلات در زندگی نوجوان دانش‌آموز، چکیده مقالات هشتمین همایش ملی دفتر همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تربیت اسلامی، فضای مجازی چالش و راهکارها، ص 105، 1393.

قبادی، ع. خسروجردی، ز. عدالت آموزشی رنگ دانه زندگی تفسیری انسان شناختی، همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه، 1393.

خسروجردی، ز. پاکدامن، ش. هنجاریابی ابزار پل تحول مثبت نوجوانی، چکیده مقالات چهارمین همایش ملی روانشناسی مدرسه، بهمن 1396.

خسروجردی، ز. پورشهریار، ح. شکری، ا. اثربخشی برنامه آموزش با رویکرد خوش‌بینانه بر راهبردهای حل تعارض، ارزیابی شناختی و تعارض والدین– نوجوان، مرحله داوری.

خسروجردی، ز. حیدری، م. قنبری، س. پاکدامن، ش. ویژگی‌های روان‌سنجی شش فضیلت مبتنی بر توانمندی‌های منش نوجوان، مرحله داوری.

خسروجردی، ز. پناغی، ل. بررسی خشونت خانگی در بستر روابط زناشویی، گزارش موردی، مرحله داوری.

خسروجردی، ز. طراحی و ساخت کتاب قدردانی (شکرکذاری) با رویکرد روانشناسی – اسلامی و بررسی اثر آن بر شادی و امید کودکان، جشنواره علامه جعفری و دریافت لوح اثر برتر، 1399.

خسروجردی، ز. نقش شیوه‌های فرزندپروری در پرورش خلاقیت کودکان، مجله رویش، شماره 14، 1385.

خسروجردی، ز. خلاقیت و شیوه‌های تدریس، مجله رویش، شماره 15، 1385.

خسروجردی، ز. کدام شیوه فرزندپروری، کودک خلاق تحویل می‌دهد؟، مجله رشد مشاوره مدرسه شماره ۱۰، 1385.

خسروجردی، ز. کدام شیوه فرزندپروری، کودک خلاق تحویل می‌دهد؟، مجله رشد مشاوره مدرسه، شماره ۱۰، 1386

خسروجردی، ز. مقاله عمومی 120 تا در سایت فرهنگی تبیان و 15 تا در پیام مشاور، نشریه مشترک وزارت علوم و مرکز مشاوره دانشگاه تهران، 1393 تا 1396.

خسروجردی، ز. پایان نامه دکتری: ارائه مدل تبیینی تبحر‌مداری مبتنی بر توانمندی‌های منش نوجوانان: ساخت بسته آموزشی توانمندی‌های منش و آزمون اثر تبحرمداری، در حال اجر.

خسروجردی، ز. پایان نامه کارشناسی ارشد، رابطه نگرش معلمان به روش‌های تدریس علوم و نگرش مادران به شیوه‌های فرزندپروی با خلاقیت دانش‌آموزان ابتدایی، دانشگاه شهید بهشتی، 1393.

طرح پژوهشی:

قبادی، ع. خسروجردی ز. همکاران ،آسیب شناسی برنامه درسی هنر، وزارت آموزش و پرورش، مجری طرح، …1393.

کتاب

خانواده در پیچ و خم زندگی، خسروجردی ز. آوای نور، 1394.

خلاقیت در خانه و مدرسه، مدرسه. 1394.

دانش خانواده و جمعیت، ترنگ، 1396.

بوک‌آپ، آموزش همدلی به کودک و نوجوان، خسروجردی ز. تحت بررسی دانشگاه شهید بهشتی (نوبت چاپ).

بسته‌ آموزشی:

بسته آموزشی توانمندی‌های منش مبتنی بر تبحرمداری نوجوانان (پایان نامه)

مهارت ها و توانايي ها

مهارتهای نرم افزاری:

SPSS در سطح عالی.

AMOS در سطح خوب.

آشنایی با زبانهای خارجی

زبان انگلیسی در سطح خوب.

 

سایر مهارتها

پژوهشگری در سطحی عالی

اجرای تست روانشناختی در سطحی عالی

فتوشاب در سطحی خوب

طراحی و تدوین بسته آموزشی در سطحی عالی

پروپوزال نویسی در سطحی عالی

برگزاری کارگاه در سطحی عالی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *