حسن وخشور

اطلاعات شخصي

نام: حسن

نام خانوادگي: وخشور

تاريخ تولد: 1356

شماره عضویت سازمان نظام روانشناسی: 4097

شماره پروانه سازمان نظام روانشناسی: 1897

حوزه تخصصی: روانسنجی

سوابق علمي و آموزشي

تحصيلات:

مقطع: کارشناسی

رشته تحصیلی: روانشناسی

گرایش: کودکان استثنایی

دانشگاه: اصفهان

شروع: 1375

پایان: 1379

مقطع: کارشناسی ارشد

رشته تحصیلی: روانسنجی

گرایش: روانسنجی

دانشگاه: علامه طباطبایی

شروع: 1380

پایان: 1383

مقطع: دکتری

رشته تحصیلی: علوم شناختی

گرایش: روانشناسی شناختی

دانشگاه: پژوهشکده علوم شناختی

شروع: 1397

پایان: درحال پژوهش

 

دوره­هاي آموزشي طي شده:

کاربرد آزمون MMPI2 در تشخیص اختلالات روانی، آقای دکتر فتحی آشتیانی، کنگره ملی روانشناسان و مشاوران ایران، 1389.

آزمونهای روانشناختی در ارزیابی توجه (STROOP,CANTAB)، ناهید نوریان، پژوهشکده علوم شناختی، 1391.

آزمون تشخیصی MMPI-2RF، آقای دکتر محمدرضا کامکاری، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، 1394.

دوره تخصصی فشرده توانبخشی شناختی، آقای دکتر وحید نجاتی، پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی، 1393.

دوره مقدماتی تربیت مربی آموزش مهارتهای ازدواج، وزارت ورزش و جوانان و موسسه آموزش عالی، 1395.

دوره آموزش نوروفیدبک مقدماتی، آقای دکتر نصرت آبادی، مرکز پارند، 1392.

دوره آموزشی نوروفیدبک پیشرفته، آقای دکتر نصرت آبادی، مرکز پارند، 1393.

مبانی نوروفیدبک نظری و عملی، آقای دکتر رستمی، دانشگاه تهران، 1395.

آزمون هوش وکسلر 5، آقای دکتر علیرضا مرادی، پژوهشکده علوم شناختی، 1397.

آزمون حافظه وکسلر بزرگسالان، آقای دکتر علیرضا مرادی، پژوهشکده علوم شناختی، 1397.

آزمون ویسکانسین، آقای دکتر علیرضا مرادی، پژوهشکده علوم شناختی، 1398.

سوابق حرفه ای

کارشناس روانسنجی و آزمون­سازی تحلیل و پردازش آماری آزمون­های کنکور کارشناسی ارشد، پرداختن به آزمون­های استخدامی، پایه­ریزی مقدماتی آزمون­های انطباقی، مطرح کردن نقش خلاقیت و پرداختن به آن در آزمون­های ورودی برخی رشته­های مهندسی و ارزیابی آنها در سازمان سنجش از خرداد 1382 الی 1386.

روانسنجی ارزیابی و تشخیص ویژگی­های شخصیتی و هیجانی و روانی، توانایی­های هوشی، شناختی و گرایش­های شغلی– تحصیلی، توجه سازمان­ها و اعتماد آنها به واحد روانسنجی مرکز در اجرای آزمون­ها و پایش سلامت روان کارکنان سازمان­ها درمرکز خدمات روانشناسی و مشاوره دانشگاه شهید بهشتی از تیر 1383 تا کنون.

تجربه بیش از 15 سال کار تخصصی روانسنجی در چندین کلینیک روانشناسی و روانپزشکی خصوصی شهر تهران.

مشاور تحصیلی و سنجش استعداد در انتخاب و تصمیم گیری تحصیلی و شغلی دبیرستان­های شهر تهران از مهر ماه 1390 تا کنون.

پژوهش، طرح پژوهشی، تالیف، ترجمه

مقاله

وخشور، ح. هنجاریابی مقیاس جو خانواده، مجله خانواده پژوهی،شماره 3، 1384.

وخشور، ح. ساخت و هنجاریابی پرسشنامه سازگاری خوابگاهی، تازه ها و پژوهش­های مشاوره، شماره 29، 1388.

وخشور، ح. رابطه استرس شغلی و هوش هیجانی کارمندان دانشگاه شهید بهشتی، فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، شماره 5، 1389.

وخشور، ح. رابطه نماز و سلامت روان در بین نوجوانان و جوانان شهر تهران،کنگره نماز و سلامت روان دانشگاه تهران، 1395.

وخشور، ح. طراحی و ساخت مقدماتی ابزار ارزیابی کارکردهای اجرایی مغز(انعطاف پذیری و حافظه فعال)، بیستمین کنگره کاردرمانی ایران، 1394.

طرح پژوهشی

وخشور، ح، تاثیرات روانشناختی انواع موسیقی ایرانی براساس جایگاه اجتماعی و اقتصادی،پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات، همکار اصلی طرح، 1384.

وخشور، ح، بررسی وضعیت آموزش موسیقی و نگرش اساتید بر هویت موسیقی ایرانی، وزارت ارشاد، پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات،مجری طرح، 1386.

مهارت ها و توانايي ها

مهارتهای نرم افزاری

SPSS و نرم افزارهای تحلیل آماری وابسته .در سطح عالی.

آشنایی با زبانهای خارجی

زبان انگلیسی در سطح خوب.

سایر مهارتها

آشنایی با اصول توانبخشی شناختی، ابزارهای ارزیابی تواناییهای شناختی، مهارت در آزمونسازی و آشنایی با مراحل هنجاریابی آنها.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *