فاطمه رشیدی پور

اطلاعات شخصي

نام: فاطمه

نام خانوادگي: رشیدی پور

تاريخ تولد: 1364

شماره عضویت سازمان نظام روانشناسی: 22461

شماره پروانه سازمان نظام روانشناسی:

حوزه تخصصی: کودک و نوجوان

 

سوابق علمي و آموزشي

تحصيلات :

مقطع: کارشناسی

رشته تحصیلی: روانشناسی

گرایش: کودکان استثنایی

دانشگاه: شهید بهشتی

شروع: 1383

پایان: 1387

 

مقطع: کارشناسی ارشد

رشته تحصیلی: روانشناسی

گرایش: عمومی

دانشگاه: علامه طباطبایی

شروع: 1389

پایان: 1392

 

مقطع: دکتری

رشته تحصیلی: روانشناسی

گرایش: تربیتی

دانشگاه: شهید بهشتی

شروع: 1395

پایان: در حال پژوهش

 

دوره هاي آموزشي طي شده:

تربیت درمانگر کودک، انجمن علمی روانشناسی تربیتی، آبان 1396.

تربیت مشاور تحصیلی، دکتر اسماعیل سعدی پور، موسسه روانشناسی دکتر کاردان(دانشگاه تهران)، شهریور 1396.

اختلالات شایع نوجوانی و پروتوکل درمانی آنها، دکتر علیرضا مرتضوی، موسسه روانشناسی دکتر کاردان(دانشگاه تهران)، دی 1397.

مصاحبه بالینی با کودک و نوجوان، ساراگودرزی، موسسه مدت، مرداد 1396.

روان درمانی کودک نوجوان مبتنی بر پذیرش و تعهد، دکتر عبدالله امیری، شهریور 1396.

بازتوانی شناختی حافظه و اختلالات یادگیری، دکتر نجاتی، مرکز علوم اعصاب شناختی دانشگاه شهید بهشتی، 1396

طراحی کارگاه آموزشی مبتنی بر اصول روانشناسی یادگیری، دکتر علی قاسمی، انجمن علمی روانشناسی تربیتی، آبان 1396.

مداخله در بیش فعالی و نقص توجه کودکان، دکتر سارا گودرزی، موسسه خانه خورشید، بهمن 1396.

مداخله در نافرمانی و بی اعتنایی مقابله ای (ODD)، دکتر سارا گودرزی، موسسه خانه خورشید، بهمن 1396.

مداخلات شناختی رفتاری در درمان وسواس کودکان، دکتر سارا گودرزی، موسسه خانه خورشید، اسفند 1396.

بازی درمانی شناختی رفتاری، دکتر سارا گودرزی، موسسه روانشناسی دکتر کاردان(دانشگاه تهران)، دی1396.

اختلالات یادگیری، دکتر سارا گودرزی، موسسه خانه خورشید، اسفند 1396.

تربیت درمانگر اختلالات یادگیری، دکتر علیزاده، تبریزی و کامکاری، موسسه النا، شهریور 1396

توجه آگاهی، دکتر حسن حمیدپور، موسسه انتخاب نو، مهر 1396.

مهارت‌های زندگی کودکان، دکتر الهام ده یادگاری، موسسه موفقیت. آبان 1396.

درمان ترومای جنسی کودک و نوجوان، دکتر آرش رمضانی، موسسه مدت، تیر 1396.

نشانه شناسی، پدیدارشناسی و کاربردان در درمان روان پویشی و مشاوره، دکتر سید محسن فاطمی، دانشگاه علامه طباطبایی، 1391.

اجرا و تفسیر آزمون ارزیابی شخصیت، دکتر ولی الله رمضانی، مرکز بهسا، بهمن 1398.

درمان هیجان مدار، دوره مقدماتی، دکتر ارش رمضانی، مرکز بهسا، 1397.

درمان هیجان مدار، دوره پیشرفته، دکتر ارش رمضانی، مرکز بهسا، 1398.

 

سوابق حرفه ای

روان­درمانگر کلینیک مشاوره و روان­شناختی دانشگاه شهید بهشتی، انجام مشاوره­های کودک و نوجوان با رویکرد خانواده درمانی هیجان­‌مدار از بهمن 1396 تا کنون.

کارشناس اجرایی سلامت در امور اجرایی مربوط به برگزاری کارگاه‌­ها یا انواع مداخلات اجتماعی در سلامت جامعه از بهمن 1391 تا اسفند 1392.

کارشناس آموزشی و مشاروه ای اداره سلامت شهرداری تهران در انجام برگزاری کارگاه‌های تخصصی و عمومی در حیطه های مختلف روانشناسی چون فرزندپروری، مهارت‌های زندگی و ارتباطی و … در مدارس، سرای محلات و اجتماعات دیگر مربوط به شهرداری از سال 1387 تا کنون.

مشاور مدرسه در انجام مشاوره های کودک، شناسایی و درمان کودکان مبتلا به بیش فعالی، اختلالات یادگیری و اضطراب جدایی. درمان کودکان سوگ دیده (به دلیل شرایط خاص مدرسه و پذیرش کودکان ایتام).

 

پژوهش، طرح پژوهشی، تالیف، ترجمه

مقاله

رشیدی پور، ف. شکری، ا. فتح­آبادی، ج. پورشهریار، ح. زیسته دانش­آموزان از پدیده بی­انگیزگی تحصیلی: یک مطالعه پدیدارشناختی، فصلنامه روان­شناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، زیر چاپ.

رشیدی پور، ف. شکری، ا. فتح­آبادی، ج. پورشهریار، ح. فراتحلیل اثربخشی مداخلات روانی آموزشی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی، فصلنامه آموزش و یادگیری، دانشگاه شیراز، زیر چاپ.

رشیدی ­پور، ف. شکری، ا. فتح­آبادی، ج. طراحی انگیزشی برای یادگیری و عملکرد: رویکرد مدل ARCS-V، پنجمین همایش ملی روان­شناسی مدرسه، 1397.

رشیدی پور، ف. شکری، ا. فتح­آبادی، ج. فرهنگ و انگیزش پیشرفت تحصیلی، اولین کنفرانس ملی رشد، توسعه و سلامت انسان، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، 1397.

مظاهری، ف. پناغی، ل. تجربه زنان شاغل از پدیده تعرض جنسی، اولین کنفرانس ملی رشد، توسعه و سلامت انسان، دانشگاه شهید بهشتی. 1397.

رشیدی ­پور، ف. رابطه سبک­های دلبستگی و تصویر بدنی با اضطراب اجتماعی دختران نوجوان، ششمین همایش بین المللی روانپزشکی کودک و نوجوان، تبریز، 1392.

رشیدی ­پور، ف. رابطه خوش­بینی و تصویر بدنی مثبت با اضطراب اجتماعی دختران نوجوان، ششمین همایش بین المللی روانپزشکی کودک و نوجوان، تبریز، 1392.

 

کتاب

اضطراب اجتماعی در نوجوانان: علل و پیامدها، رشیدی­ پور، ف. سنجش و دانش، تهران 1396.

 

مهارت ها و توانايي ها

مهارتهای نرم افزاری

نرم افزار SPSS در سطح خوب

نرم افزار فراتحلیل در سطح خوب

نرم افزارهای پژوهش کیفی در سطح خوب

 

آشنایی با زبانهای خارجی

زبان انگلیسی در سطح عالی

 

سایر مهارتها

توانمندی در زمینه ادبیات و نگارش متون ادبی در سطح عالی

توانایی سخنرانی در سطح عالی

توانمندی مجری گری در سطح عالی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *