بهاره انجم شعاع

اطلاعات شخصي

نام: بهاره

نام خانوادگي: انجم شعاع

تاريخ تولد: 1369

شماره عضویت سازمان نظام روانشناسی:14556

شماره پروانه سازمان نظام روانشناسی:

حوزه تخصصی: رابطه والد-کودک و فردی بزرگسال با رویکرد دلبستگی و منتالیزیشن

سوابق علمي و آموزشي

تحصيلات:

مقطع: کارشناسی

رشته تحصیلی: مشاوره

گرایش: عمومی

دانشگاه: الزهر(س)

شروع: 1387

پایان: 1391

مقطع: کارشناسی ارشد

رشته تحصیلی: مشاوره

گرایش: خانواده

دانشگاه: شهید بهشتی

شروع: 1391

پایان: 1393

مقطع: دکتری

رشته تحصیلی: مشاوره

گرایش: عمومی

دانشگاه: فردوسی مشهد

شروع: 1395

پایان: در حال پژوهش

دوره هاي آموزشي طي شده:

آموزشی مشاوره پیش از ازدواج (نظری و عملی)، خانم مهین حاج نصیر، مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره سخن آشنا (زیر نظر نظام روان شناسی کشور)، 1393.

مصاحبه بالینی و تشخیصی با رویکرد شناختی-رفتاری، دکتر یعقوب شفیعی فرد، مؤسسه روان­شناسی و علوم­ تربیتی دکتر کاردان وابسته به دانشگاه تهران، 1394.

کارورزی زوج و خانواده، خانم مهین حاج نصیر، مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره سخن آشنا (زیر نظر نظام روان شناسی کشور)، 1393 تا 1394.

مشاوره زوج و خانواده درمانی (نظری و عملی)، خانم مهین حاج نصیر، مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره سخن آشنا (زیر نظر نظام روان­شناسی کشور)، 1394.

کارگاه زوج­‌درمانی بر اساس رویکرد شناختی-رفتاری، دکتر یعقوب شفیعی فرد، مؤسسه روان­شناسی و علوم­ تربیتی دکتر کاردان وابسته به دانشگاه تهران، 1395.

درمان وسواس، افسردگی، اختلالات اضطرابی در بزرگسالان، دکتر یعقوب شفیعی فرد، مؤسسه روان­شناسی و علوم ­تربیتی دکتر کاردان وابسته به دانشگاه تهران، 1395.

طرحواره­‌درمانی، دکتر شفیعی فرد، مؤسسه روان­شناسی و علوم­ تربیتی دکتر کاردان وابسته به دانشگاه تهران، 1395.

کارورزی دلبستگی و ذهنی­‌سازی، دکتر سعید قنبری، مرکز روان شناسی هیلان، 1397 تا 1398.

کارورزی دلبستگی و ذهنی­‌سازی، دکتر سعید قنبری، مرکز روان شناسی هیلان، 1398.

آموزش ذهنی­‌سازی در روان­درمانی کودک (مقدماتی)، دکتر پریسا سادات سید موسوی، انجمن روان­شناسی بالینی کودک و نوجوان ایران در دانشگاه شهید بهشتی، 1398.

آموزشی دلبستگی و ذهنی­‌سازی: از کودکی تا بزرگسالی، دکتر سعید قنبری، مرکز روان­شناسی هیلان، 1398.

آموزشی مداخلات دلبستگی محور و ذهنی­‌سازی در درمان تروما و دلبستگی آشفته در بزرگسالی، دکتر سعید قنبری، مرکز روان شناسی هیلان، 1398.

دوره مطالعات موردی در ذهنی­‌سازی و دلبستگی، دکتر سعید قنبری، مرکز روان شناسی هیلان، 1399.

دوره کاربست آرای دونالد وینیکات در روان­درمانی والد-کودک، دکتر پریسا سادات سید موسوی، مرکز روان­شناسی هیلان، 1399.

سوابق حرفه ای

مشاوره در حیطه های رابطه والد-کودک و بزرگسال فردی به صورت آنلاین (به دلیل شیوع کرونا) از اردیبهشت 1399.

مدرس دانشگاه آموزش عالی روان شناسی اجتماعی در مقطع کارشناسی، آموزش نظری و عملی کاربرد روان شناسی اجتماعی در زندگی اجتماعی افراد، سال 1395 تا 1396.

مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری و مسئولیت پاسخگویی خط کمک فکری به کودکان، نوجوانان و خانواده ها از سراسر کشور در زمینه تحصیلی، مشکلات روان شناختی و مسائل خانوادگی، 1391 تا 1394.

مدرس مدارس دبستان دوره دوم و مدارس راهنمایی کارگاه های آموزشی با عنوان شناخت آسیب های دوران بلوغ و راه های مقابله با آن، آموزش های لازم در زمینه دوران بلوغ و آسیب­‌های ناشی از این دوره، 1394.

مدرس کارگاه مدرسه دخترانه دولتی با عنوان نحوه و چگونگی فرزند پروری مادران، 1392.

پژوهش، طرح پژوهشی، تالیف، ترجمه

مقاله

انجم شعاع، ب. بررسی ویژگی های روان سنجی مقیاس احساس تنهایی کودک در دانش آموزان دختر دبستانی،مجله علمی- پژوهشی روان­پزشکی و روان شناسی بالینی ایران، (22)،1، 66-58،1395.

انجم شعاع، ب. بررسی میزان، انگیزه‌­ها و ادراک پیامدهای استفاده از شبکه­‌های اجتماعی بر مبنای کیفیت رابطه دلبستگی و ادراک طرد و کنترل والدینی در نوجوانان، فصلنامه خانواده پژوهی، (13)، 52، 549-531،1396.

انجم شعاع، ب. مقایسه نقش تنیدگی والدینی در پیش بینی حساسیت و کیفیت مراقبت مادرانه، مجله علمی- پژوهشی انجمن ایرانی روان شناسی، (21)، 2، 232-217،1396.

انجم شعاع، ب.رابطه بین تعارضات زناشویی و احساس تنهایی در فرزندان دختر: بررسی نقش میانجی افسردگی مادران، مجله علمی- پژوهشی روان شناسی خانواده،1395.

انجم شعاع، ب.سخنرانی تحت عنوان  مقایسه مؤلفه های طرد، پذیرش و کنترل در مادران (کودکان دچار اختلال نقص توجه/ بیش فعالی) و مادران کودکان بهنجار، دومین کنگره سراسری روان شناسی کودک و نوجوان دانشگاه شهید بهشتی، 1394.

مهارت ها و توانايي ها

مهارتهای نرم افزاری:

مهارت های استفاده از فضای مجازی در سطح حرفه­ای

نرم افزار Word در سطح متوسط

نرم افزار  Skype جهت مشاوره­های آنلاین در سطح خوب

نرم افزار SPSS در سطح متوسط

آشنایی با زبانهای خارجی:

دارای مدرک دیپلم زبان انگلیسی از کانون زبان ایران (ILI)در سطح خوب

مدرک IELTS (نمره 6) در سطح خوب

مدرک MSRT (نمره 55) در سطح خوب

مهارت­های فردی:

نوازندگی آلات موسیقی (تنبک) در سطح خوب

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *